Αρχή arrow Medi Blog

Οι βασικοί κανόνες ενός διαιτολογίου

Bookmark and Share

Κανόνες Δίαιτας

Οι βασικοί κανόνες για την σύνταξη ενός Διαιτολογίου είναι...

1) Να είναι υποθερμιδικό με ένα ενεργειακό έλλειμμα 500-1500 θερμίδων τη μέρα

Αυτό βρίσκεται υπολογίζοντας την συνολική ημερήσια ενεργειακή κατανάλωση, με μετρητή έμμεσης θερμιδομετρίας. Είναι η ενεργειακή κατανάλωση ηρεμίας (BMR) και η ενεργειακή κατανάλωση από σωματική δραστηριότητα. Αφαιρούμε 500 – 1500 Kcal ανάλογα με το φύλο, το βάρος, την ηλικία και τις ιδιαιτερότητες κάθε ατόμου με στόχο να έχουμε απώλεια βάρους κατά 0,5 – 1 Kg τη βδομάδα.

Δίαιτες πολύ χαμηλών θερμίδων 400 – 800 Kcal / μέρα U.L.C.D. δεν συνιστώνται από την ιατρική κοινότητα γιατί είναι επικίνδυνες για την υγεία και προκαλούν γρήγορη ανάκτηση βάρους.

Μπορούν να δοθούν σε ειδικές καταστάσεις κάτω από ιατρική παρακολούθηση και με την σύγχρονη λήψη συμπληρωμάτων βιταμινών και ιχνοστοιχείων.


2) Το Διαιτολόγιο να είναι ισορροπημένο

Να περιέχει δηλαδή όλες τις κατηγορίες τροφίμων, με βάση τις υποδείξεις της πυραμίδας Διατροφής, και να σέβεται τις ιδιαιτερότητες κάθε ατόμου. Να περιέχει βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που να καλύπτει τις συνιστώμενες ημερήσιες ανάγκες.


3) Η σύσταση του Διαιτολόγου θα πρέπει να είναι:

• 10 – 12% πρωτεΐνες που αντιστοιχεί περίπου σε 1 gr/Kg σωματικού βάρους με ελάχιστο τα 0,7 gr/Kg.

• 25-35% λίπη από τα οποία τουλάχιστον 10% πρέπει να είναι μονοακόρεστα λιπαρά οξέως και τουλάχιστον 10% πολυακόρεστα.

Προσοχή εδώ χρειάζεται χορήγηση τουλάχιστον 5gr λίπους ανά γεύμα, για να επιτυγχάνεται η κένωση της χοληδόχου κύστεως και να αποφεύγεται η χολόσταση.

• 50-55% υδατάνθρακες κατά προτίμηση συνθέτουν με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Η ελάχιστη ημερήσια κατανάλωση πρέπει να είναι 100 gr. για να αποφεύγεται ο καταβολισμός των πρωτεϊνών.

• Οι φυτικές ίνες θα πρέπει να είναι 20-30 gr το 24ωρο.

• Θα πρέπει να αυξηθεί η πρόσληψη υγρών (πάνω από 2 lt /24ωρο) καθ’ όλη την διάρκεια της δίαιτας, ούτως ώστε η διούρηση να είναι μεγαλύτερη από 1500 ml/24ωρο.

• Η λήψη οινοπνευματωδών ποτών σε μικρές ποσότητες δεν απαγορεύεται, αλλά η θερμιδική επιβάρυνση θα πρέπει να συνυπολογίζεται στο ημερήσιο πρόγραμμα.

• Το αλάτι δεν πρέπει να περιορίζεται (εκτός αν υπάρχει αντένδειξη). Πρέπει όμως να συνυπολογίζονται και οι τυχόν αυξημένες ποσότητες που υπάρχουν σε μερικά τρόφιμα (τουρσιά, αλλαντικά, κλπ).






Τμήμα Παχυσαρκίας

Τι είναι η Χοληστερίνη

Έξυπνα tips για τις καλοκαιρινές διακοπές

Συνταγές Μαγειρικής

Πάνω
Υλοποίηση-Υποστήριξη: Rentasite Web Services
Copyright (c) 2017 Medidiet.gr - All rights reserved