Αρχή arrow Medi Blog

Αξοποιώντας σωστά το καλοκαίρι μας, έχουμε όμορφες αναμνήσεις χωρίς περιττά κιλά!

Bookmark and Share

Καλοκαιρινές διακοπές και διατροφή
Είναι εύκολο να αποφύγετε τα περιττά κιλά, οργανώνοντας έξυπνα το καλοκαίρι σας.

Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε κάποιου είδους φυσική δραστηριότητα καθημερινά, φροντίστε τα γεύματα και να σνακ σας να είναι οργανωμένα ώστε να αποφύγετε το ολοήμερο τσιμπολόγημα, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα μεζεδάκια.

Αποφύγετε τηγανιτούς μεζέδες και σάλτσες όπως τυροκαυτερή που παρέχουν περίπου 50 θερμίδες η κάθε μπουκιά. Επιλέγετε έξυπνα τα ποτά σας. Δηλαδή, μην παραγγείλετε ένα κοκτέιλ που μπορεί να φτάσει τις 300 θερμίδες, αλλά να παραγγείλετε ένα ποτήρι κρασί ή ένα μπουκαλάκι μπύρα που περιέχουν περίπου τις 100 θερμίδες.

Φροντίσετε να κολυμπήσετε τουλάχιστον 1 ώρα και να περπατήσετε στην άμμο ή να παίξετε ρακέτες για 30 λεπτά.


ΈΞΥΠΝΑ  ΤΙΠΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Μην ξεχνάτε το πρωινό
Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα καλό πρωινό το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει άπαχα γαλακτοκομικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα εποχής, ή ακόμη ένα κομμάτι κέικ, ή ένα τοστ ή ένα αυγό βραστό. Προτιμήστε το μέλι της περιοχής που θα βρεθείτε ή κάποια σπιτική μαρμελάδα. Το πρωινό κρίνεται απαραίτητο γιατί θα σας "κρατήσει" μέχρι το επόμενο γεύμα και θα αποφεύγετε τα τσιμπολογήματα όπως τυρόπιτες, κρουασάν βουτύρου κτλ.

Προτιμήστε φρούτα και όχι χυμούς
Τα φρούτα γεμίζουν το στομάχι γιατί είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, σε αντίθεση με τους χυμούς που αποτελούν συμπυκνωμένη μορφή ενέργειας. Άλλωστε οι φυτικές ίνες, βοηθούν να λυθεί το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας που παρατηρείται συχνά λόγω αλλαγής μέρους.

Τσιμπολογήστε έξυπνα
Αν οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας θέλετε να φάτε κάτι, αυτό μπορεί να είναι καρότο ή αγγούρι με λεμόνι ή 1-2 φρούτα ή 1 γιαούρτι χαμηλών λιπαρών που σίγουρα θα σας δροσίσουν και θα απομακρύνουν το αίσθημα της πείνας.

Αφαιρείτε το ορατό λίπος από το κρέας που τρώτε
Προσπαθήστε να τρώτε άπαχα κρέατα και φαγητά ελαφριά μαγειρεμένα χωρίς πολύ λάδι, σάλτσες και βαριά μπαχαρικά. Επιβάλλετε να τρώτε ελαφριά για να μπορέσετε να κολυμπήστε. Μην ξεχνάτε ότι πρέπει να έχουν μεσολαβήσει τουλάχιστον 2 ώρες από το τελευταίο γεύμα σας.

Δεν χρειάζεται να λείπει το γλυκό από το καλοκαίρι
Προτιμήστε τα παγωτά χαμηλών λιπαρών ή γρανίτα ή φτιάξτε ζελέ με γιαούρτι. Μπορείτε επίσης να τρώτε ξέρα φρούτα όπως βερίκοκα, δαμάσκηνα ή γλυκό του κουταλιού τα οποία περιέχουν μόνο υδατάνθρακες και καθόλου λίπος.

Προτιμήστε τα ψάρια και τους ψαρομεζέδες
Αποφύγετε τα τηγανιτά και προτιμήστε ψάρια και θαλασσινά τα οποία κυριαρχούν το καλοκαίρι συνοδευόμενα με λίγο ούζο αρκετό νερό και πολλά παγάκια. Τα ψάρια που βρίσκονται σε αφθονία τους καλοκαιρινούς μήνες είναι: γόπα, γωβιός, κολιός, κουτσομούρα, λυθρίνι, μελανούρι, παλαμίδα, πέρκα, σαρδέλα, σάλπα, σκορπιός, σπάρος, στείρα, συναγρίδα, σφυρίδα, τσιπούρα.

Μην ξεχνάτε το νερό
Ο οργανισμός μας χρειάζεται νερό περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στιγμή, γιατί ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος και εμποδίζει την αφυδάτωση. Το νερό δεν πρέπει να αντικατασταθεί από αναψυκτικά τα οποία όχι μόνο δεν ξεδιψάνε αλλά προσθέτουν και άχρηστες θερμίδες.

Απέφυγε τα fast-food
Τόσο από θέμα θερμίδων όσο από πλευράς χαμηλής ποιότητας προϊόντων. Προτιμήστε το παραδοσιακό σουβλάκι της ψησταριάς που έχετε εμπιστοσύνη.

Ενημερωθείτε για τοπικά προϊόντα και κρίνε τουλάχιστον το πόσο θα δοκιμάσεις
Η γνωριμία με τοπικά προϊόντα θα ανανεώσει την γαστρονομία σας αλλά μπορεί να σας δώσει καινούργιες ιδέες για εναλλακτικές των αγαπημένων σας  συνταγών. Μόνο προσέξτε μην «παραγνωριστείτε»!


ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ...

Το καλοκαίρι αποτελεί πλέον παρελθόν, όμως σας έχει αφήσει πολλές όμορφες αναμνήσεις και πιθανότατα λίγα παραπάνω κιλά. Δεν υπάρχει λόγος να σας πιάνει πανικός, άλλωστε οι διακοπές είναι αυτές που σας δίνουν άφεση σε κάποιες μικρές ατασθαλίες  που έχετε κάνει κατά την περίοδο αυτών.

Αυτό που τώρα πρέπει να κάνετε είναι να συνειδητοποιήσετε ότι ήρθε η στιγμή για μια καινούρια αρχή, για ένα νέο ξεκίνημα στην διατροφή σας. Βρείτε τον λόγο για τον οποίο θέλετε να αρχίσετε δίαιτα, είτε αυτός είναι για θέμα υγείας, είτε για αισθητικούς. Σκεφτείτε ότι είναι μια νέα χρονιά και βάλτε νέους στόχους,  όπως για παράδειγμα για τα παιδία τον Σεπτέμβρη ξεκινά μια νέα σχολική χρονιά, έτσι και για εσάς θα πρέπει να είναι μια νέα, όχι βέβαια σχολική, αλλά διατροφική χρονιά.

Αφού λοιπόν συνειδητοποιήσετε τους λόγους για τους οποίους θέλετε να αρχίσετε δίαιτα, στην συνέχεια  πρέπει να θυμηθείτε τις ποσότητες των γευμάτων και να αρχίσετε φυσικά να τηρείτε  σωστά τα ωράρια. Το διαιτολόγιο σας θα πρέπει να το προσαρμόσετε στην καθημερινότητα σας, αυτός είναι ένας έξυπνος τρόπος ώστε να μην κουραστείτε από την δίαιτα αλλά και να μην  την βαρεθείτε.

Προσπαθήστε να μην παραγγέλνετε ή να αγοράζετε έτοιμα φαγητά ή σάλτσες. Τα έτοιμα φαγητά περιέχουν πολλά κορεσμένα λιπαρά, αλάτι και πολλά άλλα συντηρητικά τα οποία μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στον οργανισμό σας. Γι’ αυτό ο καλύτερος τρόπος να ξέρουμε τι υλικά υπάρχουν ακριβώς στο φαγητό σας  αλλά και τον τρόπο με τον οποίο έχουν μαγειρευτεί, είναι να τα μαγειρεύετε εσείς.

Επίσης, να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα. Τα μικρά και συχνά γεύματα βοηθάνε στο να μην πεινάμε, στην εξισορρόπηση του μεταβολισμού και των διαιτητικών συνηθειών και στην οριστική απώλεια βάρους. Δίαιτα δεν σημαίνει πείνα και απώλεια απόλαυσης της γεύσης, αλλά ένα θρεπτικό και ισορροπημένο πρόγραμμα, το οποίο θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος παίρνοντας  όλες τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες έχει ανάγκη ο οργανισμός σας.

Όμως μόνο μια σωστή και προσεγμένη διατροφή δεν θα σας αποφέρει το αποτέλεσμα που επιθυμείτε. Γι’ αυτό σας συνιστούμε να εντάξετε στην καθημερινότητα σας κάποιου είδους φυσικής άσκησης, είτε αυτή θα είναι κολύμβηση, χορός, γυμναστήριο, είτε ένα απλό περπάτημα 30 λεπτών την ημέρα. Μια εύκολη λύση θα ήταν να αφήσετε το αυτοκίνητο και να μετακινήστε με τα πόδια, αυτό θα σας βοηθήσει να εντάξετε την γυμναστική στην καθημερινότητα σας. Η φυσική άσκηση δεν θα σας βοηθήσει μόνο στην απώλεια  του βάρους σας, αλλά και στην αποβολή άγχους και κατά συνέπεια στην καλύτερη ψυχολογική κατάσταση ώστε να συνεχίσετε την δίαιτα.

Ο καλύτερος, λοιπόν τρόπος να ξεκινήσετε μια δίαιτα ή καλύτερα μια υγιεινή ζωή είναι να κάνετε τη σωστή διατροφή και τη φυσική άσκηση... τρόπο ζωή σας.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Βιβλιογραφία
1) Τα 'ναι' και τα 'όχι' της καλοκαιρινής διατροφής, Κολοτούρου Μαρία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc. Ηλεκτρονική Διεύθυνση : www.iatronet.gr
2) Έξυπνοι τρόποι για να μην παχύνετε αυτό το καλοκαίρι, Κουνάρη - Μαυριδάκη Όλγα, M.S., R.D., Κλινικός Διαιτολόγος. Ηλεκτρονική Διεύθυνση : www.iatronet.gr
3) Τι να προσέξω για να μην πάρω βάρος στις διακοπές, Μπεζιάνη Άννα, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος. Ηλεκτρονική Διεύθυνση : www.iatronet.gr
4) Η σωματική άσκηση ως θεραπεία της παχυσαρκίας, Δημητρης Μητρόπουλος, γυμναστής.
5) Διακοπές, ναι! Περιττά κιλά, όχι! Dr Ανδρέας Θωμόπουλος , Ενδοκρινολόγος -  Διαβητολόγος Κλινικός Διαιτολόγος.


ΝΑΝΤΙΑ  ΓΑΣΤΕΡΑΤΟΥ
Διαιτολόγος

Τμήμα Παχυσαρκίας

Τι είναι η Χοληστερίνη

Έξυπνα tips για τις καλοκαιρινές διακοπές

Συνταγές Μαγειρικής

Πάνω
Υλοποίηση-Υποστήριξη: Rentasite Web Services
Copyright (c) 2017 Medidiet.gr - All rights reserved