Medi Blog

Αντιμετωπίστε την αποτυχία!

Bookmark and Share

Σταματήσατε τη Δίαιτα;
Κάτι δεν πήγε καλά... Σταματήσατε τη δίαιτα! Και τώρα;


Βρείτε το «ΓΙΑΤΙ»

Ποια γεγονότα ή καταστάσεις πιστεύετε ότι έπαιξαν καθοριστικό ρόλο; Μήπως αυτές οι ίδιες καταστάσεις θα σταθούν εμπόδιο και την επόμενη φορά που θα αποφασίσετε να κάνετε δίαιτα; Θα πρέπει λοιπόν, να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα που προέκυψε και όχι να το αγνοήσετε.



Όταν δεν υπάρχει άλλη επιλογή

Στην περίπτωση που προκύψουν ορισμένα σοβαρά προβλήματα στη ζωή σας (π.χ. ένα πρόβλημα υγείας σε κάποιο μέλος της οικογένειάς σας, ο χαμός ενός αγαπημένου προσώπου, ένας χωρισμός ή ένα διαζύγιο), τότε προφανώς αποκτάτε άλλες προτεραιότητες. Και αυτό είναι το σωστό. Είναι λογικό λοιπόν η δίαιτα να έρθει σε δεύτερη μοίρα, να μην αποτελεί πλέον το κύριο μέλημά σας. Κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι προτιμότερο να ασχοληθείτε ξανά με τη δίαιτα όταν θα νιώσετε πιο ήρεμοι και έτοιμοι να προσπαθήσετε ξανά.


Όταν όμως Υπάρχει;

Εάν δεν έχει συμβεί κάτι που έχει ανατρέψει την καθημερινότητα σας και έχει αλλάξει άρδην τους ρυθμούς της ζωής, κι εσείς παρ’ όλα αυτά σταματάτε τη δίαιτα, τότε θα πρέπει να αξιολογήσετε με νηφαλιότητα την κατάσταση.

Μπορεί για κάποιους λόγους (επαγγελματικούς, αναψυχής κλπ) να μην μπορέσατε να τηρήσετε την διαιτά σας. Αυτό είναι ένα συχνό και αναπόφευκτο γεγονός. Με το τέλος της «ανωτέρας αυτής βίας» θα πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας και να κάνουμε μια επανεκκίνηση, μια νέα αρχή το συντομότερο δυνατόν.

Σκεφτείτε όπως ένας μαθητής που δίνει εξετάσεις και δεν παίρνει καλό βαθμό. Προσπαθεί να δει που έχει ελλείψεις, ώστε την επόμενη φορά να γράψει καλύτερα. Ο δάσκαλός του δεν πρέπει να τον επιπλήξει, αλλά να τον βοηθήσει να καλύψει τα κενά του. Αυτή τη φορά εσείς είστε ταυτόχρονα ο μαθητής και ο δάσκαλος του εαυτού σας! Στόχος σας είναι να εντοπίσετε τι πήγε λάθος, ώστε να μην αποτελέσει εμπόδιο στην επόμενη προσπάθειά σας.


Τι πρέπει να προσέξετε

Θυμηθείτε ποιο είναι το κίνητρό σας. Για ποιο λόγο το κίνητρό σας ατόνησε; Μήπως δεν θεωρείτε πλέον σημαντική την απώλεια βάρους; Μήπως δεν πιστέψατε πραγματικά στην ικανότητά σας να πετύχετε; Γιατί σταματήσατε τώρα και όχι νωρίτερα;

Πρόκειται για ερωτήματα που θα πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας και να απαντήσετε με ειλικρίνεια. Μην ξεχνάτε ότι το κίνητρο είναι το παν στην προσπάθειά σας! Πρέπει να το επαναξιολογείτε διαρκώς.

Εάν, λοιπόν, επιθυμείτε να ετοιμαστείτε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την επόμενη φορά, θα πρέπει να εντοπίσετε τους λόγους για τους οποίους τρωτε πολύ, καθώς και γιατί θέλετε να αδυνατίσετε.

Καταγράψτε καθημερινά, πάνω στη δίαιτα, τον τόπο όπου φάγατε (πχ γραφείο, σπίτι κλπ), καθώς επίσης και τα συναισθήματά σας και τον τρόπο με τον οποίο αντιδράτε κάθε φορά σε σχέση με το φαγητό, πχ «είχα τα νεύρα μου - συγκρατήθηκα και δεν έφαγα», «στεναχωρήθηκα και έφαγα 2 πάστες – δεν μπόρεσα να αντισταθώ».


Πόσο σας επηρέασαν οι άλλοι;

Είναι γεγονός ότι τα πρόσωπα του περιβάλλοντός σας μπορεί να σαμποτάρουν την προσπάθειά σας με πολλούς τρόπους. Ίσως δεν καταλαβαίνουν ότι σας δυσκολεύουν, ίσως ζηλεύουν ή νιώθουν ότι απειλούνται από το ενδεχόμενο της επιτυχίας σας. Όποιος και αν είναι ο λόγος, η ουσία είναι ότι εσείς δεν μπορείτε να διαμορφώσετε τη συμπεριφορά των άλλων. Μπορείτε όμως να ελέγξετε τη δική σας στάση απέναντι τους.

Ωστόσο, εάν δίνετε τόσο μεγάλη σημασία στις αντιδράσεις των άλλων, μήπως δεν είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας, όταν λετε πως θέλετε να αδυνατίσετε για εσάς και όχι για τους άλλους; Ξεχνάτε ότι τη δίαιτα την ξεκινήσατε αποκλειστικά για δικό σας όφελος; Κρίνετε λοιπόν αν αξίζει να ασχολείστε με τους υπολοίπους. Η απλή αδιαφορία και το χιούμορ ίσως είναι η καλύτερη «συνταγή» για τους περισσοτέρους.

Εάν όμως κάποια πρόσωπα δεν σας είναι αδιάφορα, όπως πχ ο σύντροφός σας, ίσως πρέπει να συζητήσετε το θέμα μαζί του. Εξηγήστε του τι σας ενοχλεί (πχ μπορεί να δέχεται κάθε πρόσκληση για φαγητό φέρνοντας σας σε δύσκολη θέση) και πως θα θέλατε να σας βοηθήσουν. Μιλήστε του με ηρεμία και καλή διάθεση. Μην ξεχνάτε πως μπορεί να μη συνειδητοποιούν ότι σας δυσκολεύουν. Γι’ αυτό, μπορεί να χρειαστούν περισσότερες από μία συζητήσεις ώστε να πετύχετε το στόχο σας. Είναι κάτι για το οποίο θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι.


Φοβάστε την επιτυχία;

Μήπως εγκαταλείψατε τη δίαιτα μόλις η διαφορά στο σώμα σας άρχισε να γίνεται αισθητή; Σας ανησυχεί η επερχόμενη αλλαγή; Φοβάστε ότι δεν είστε έτοιμοι για μια τόσο θεαματική διαφορά στο σώμα σας;

Αυτό που σας συμβαίνει είναι φυσιολογικό: διαφοροποιείται η εικόνα του σώματός σας, αλλάζει ο τρόπος με τον οποίον εσείς αντιλαμβάνεστε το σώμα σας, αλλά και ο τρόπος που σας βλέπουν οι γύρω σας. Κι εσείς δεν νιώθετε ακόμη έτοιμοι για μια τέτοια αλλαγή. Χρειάζεστε χρόνο γι’ αυτό και είναι σημαντικό να χάνετε βάρος με αργό ρυθμό, ώστε να εξοικειωθείτε σταδιακά με τη νέα σας εικόνα.


Μαθαίνοντας μία καινούρια συμπεριφορά!

Θυμηθείτε τον τρόπο με τον οποίο μάθατε να οδηγείτε. Στην αρχή σκεφτόσαστε «ξεκινάω, βάζω πρώτη», «σταματάω, πατάω φρένο» κλπ. Δεν υπήρχε περίπτωση να κάνετε μία κίνηση χωρίς να τη σκεφτείτε πρώτα. Καθώς περνούσε ο καιρός, αρχίσατε πλέον να λειτουργείτε μηχανικά. Έτσι έχετε μάθει το καθετί, από τον τρόπο που κάνετε ποδήλατο μέχρι μία ξένη γλώσσα.

Με τον ίδιο τρόπο θα μάθετε να τρωτε σωστά και ισορροπημένα! Αρχικά θα σκέφτεστε εκ των προτέρων τις κινήσεις σας, σταδιακά όμως θα εξοικειωθείτε με την κάθε αλλαγή και θα την κάνετε μέρος της καθημερινότητάς σας. Και αυτό είναι το ζητούμενο!



Καλή σας επιτυχία!

Αντιμετωπίστε την αποτυχία! - Medi Blog

Τμήμα Παχυσαρκίας

Τι είναι η Χοληστερίνη

Έξυπνα tips για τις καλοκαιρινές διακοπές

Συνταγές Μαγειρικής

Πάνω
Υλοποίηση-Υποστήριξη: Rentasite Web Services
Copyright (c) 2017 Medidiet.gr - All rights reserved